DMPM bestaat vijf jaar

DMPM bestaat vijf jaar

Asset Management
vastgoed kantoor.png

DMPM presenteerde zich 5 jaar geleden, tegelijk met de lancering van het IQWOON-label, aan de Nederlandse markt. In die 5 jaar is DMPM uitgegroeid tot een speler van formaat in de hypothekenmarkt met een portefeuilleomvang van EUR 10 miljard. Naast IQWOON zijn ook de succesvolle labels Robuust, HollandWoont, Hypotrust Vrij Leven en Clarian Wonen geïntroduceerd.

Dankzij succesvolle samenwerkingen met nationale en internationale investeerders is in de afgelopen 5 jaar een hypotheekportefeuille met zo’n 45.000 klanten opgebouwd. Alleen al in 2021 heeft DMPM meer dan 13.000 aanvragen voor particuliere woninghypotheken ontvangen in alle risico-klassen. Met name in het NHG-segment zijn hypotheken van DMPM gewild. De HDN cijfers laten in 2021 voor de labels van DMPM een marktaandeel zien van bijna 14% aangevraagde NHG leningen.

Rolf Belonje, directeur van DMPM:

“DMPM is sinds de lancering in 2016 sterk gegroeid en vormt de brug tussen de investeerder en de consument. Mede dankzij de dienstverlening van de zustermaatschappijen die ook onderdeel uitmaken van de Blauwtrust Groep, te weten Conneqt, Quion en De Hypotheker, is DMPM in staat om de gehele hypotheekketen af te dekken. Hierdoor zijn wij voor investeerders een aantrekkelijke partner. Wij hebben gezorgd voor meer concurrentie en innovatie in de hypotheekmarkt door de introductie van nieuwe, succesvolle labels. Het intermediair kan hiermee in de advisering duidelijke toegevoegde waarde bieden, maar ook consumenten profiteren hiervan omdat er, naast de grootbanken, een duidelijk alternatief is met aantrekkelijke voorwaarden en tarieven. De afgelopen 5 jaar hebben wij een mooie basis neergezet, waarop wij de komende jaren verder bouwen en nieuwe ontwikkelingen doorvoeren. Wij zijn ontzettend trots op de behaalde resultaten, die niet mogelijk waren geweest zonder onze investeerders, het intermediair, business partners en medewerkers! ”