Fidelity International: Nieuwe naam fonds om te focussen op toekomstige connectiviteit

Fidelity International: Nieuwe naam fonds om te focussen op toekomstige connectiviteit

Asset Management
Vooruitzichten aan het roer.jpg

Het Global Communication Fund van Fidelity International heet voortaan het Future Connectivity Fund. De nieuwe naam is een gevolg van de toegenomen aandacht voor 'toekomstige connectiviteit'.

Volgens Fidelity is connectiviteit een langetermijnthema dat wereldwijd de manier van leven en werken verandert. Bijvoorbeeld op het vlak van consumptie (media, dating, voedsellevering, gaming), financiële diensten (betalingen, leningen) of industriële toepassingen (internet of things, autorijden). Dit creëert beleggingskansen bij bedrijven die deze connectiviteit mogelijk maken en er voordeel uit halen.

Portfoliomanagers Jon Guinness en Sumant Wahi beheren een relatief geconcentreerde portefeuille van 35 tot 45 aandelen, met sterke groeikarakteristieken. Het beleggingsproces richt zich op drie thema’s van het 'Future Connectivity'-universum: faciliteren (denk aan technologiebedrijven die de infrastructuur en toestellen leveren die supersnelle netwerken aandrijven, zoals Ericsson), netwerken (telecommunicatiebedrijven die eigenaar en exploitant zijn van netwerken, zoals Verizon en Charter) en innoveren (internetbedrijven die gebruik maken van de verschuiving naar online en mobiel, om innovatieve nieuwe diensten aan te bieden, zoals Alphabet, Alibaba en Tencent).

Tussen september 2019 en september 2020 heeft het Global Communication Fund volgens eigen opgave van Fidelity een rendement van +29,2% behaald, waarmee het beter presteert dan zijn benchmark, de MSCI ACWI-index, die een rendement van +2,7% behaalde.