Van Lanschot Kempen onderscheiden met drie Europese tech-prijzen

Van Lanschot Kempen onderscheiden met drie Europese tech-prijzen

Technology Private Markets
Award.jpg

Van Lanschot Kempen is op 8 mei 2025 onderscheiden met drie prijzen tijdens de jaarlijkse Professional Wealth Management Wealth Tech Awards 2025 - onderdeel van de Financial Times. Dit is een erkenning voor de visie op en toepassing van innovatieve technologie-oplossingen in een op persoonlijke dienstverlening gerichte private banking-omgeving.

Professional Wealth Management verkoos Van Lanschot Kempen als:

  • Best Private Bank in Europe for Big Data Analytics and AI

  • Best Private Bank in Europe for Culture and Vision

  • Best Private Bank in Europe for Digitally Empowering Relationship Managers

Daarnaast ontving Van Lanschot Kempen een hoge aanbeveling in de categorie Best Digital Private Bank in Europe.

Bas Rapati, Chief Analytics Officer bij Van Lanschot Kempen: ‘Technologische oplossingen helpen onze private bankers zich te verdiepen in wat er echt toe doet voor onze klanten en hen zo persoonlijk en relevant mogelijk van dienst te zijn. Het winnen van de PWM Wealth Tech Awards is dan ook een grote eer en een prachtige erkenning voor onze teams en innovatieve aanpak. Het motiveert ons om te blijven werken aan de vermogensbeheerder van de toekomst. Een toekomst waarin persoonlijke aandacht, versterkt door geavanceerde technologie, centraal staat om onze klanten optimaal te bedienen.’

De Financial Times en PWM Wealth Tech Awards geven met de jaarlijkse awards zichtbaarheid aan technologische innovatie in de wealth management-sector. De awards belichten bedrijven en producten die technologie gebruiken om de klantervaring te verbeteren, operaties te stroomlijnen en beleggingsresultaten te verbeteren. Een jurypanel van experts op het gebied van vermogensbeheer, technologie en financiën beoordeelt de inzendingen.

Bij Van Lanschot Kempen staat een persoonlijke klantbenadering voorop. Om dit te realiseren, is een geavanceerd digitaal platform ontwikkeld dat private bankers en relatiemanagers in staat stelt om klanten op een zeer persoonlijke manier te bedienen. Dit zorgt ervoor dat elke interactie met de klant betekenisvol is en volledig is afgestemd op diens individuele behoeften.

Het platform vormt de basis van onze hypergepersonaliseerde dienstverlening en integreert datagestuurde inzichten met workflowbeheer. Dit versterkt de mogelijkheden voor private bankers en automatiseert bepaalde taken, zodat zij zich kunnen richten op het leveren van een uitzonderlijke service. En dit geeft onze klanten tijd voor wat voor hen werkelijk belangrijk is, meer tijd voor familie, bedrijf of persoonlijke zaken.