Persbericht Altera Vastgoed: Cattolica Assicurazioni stapt in Altera Retail

Vastgoed Fusies & Overnames (M&A)
Altera.png

Amstelveen, 21 januari 2020 – Met de komst van Cattolica Assicurazioni als aandeelhouder in december 2019 bouwt Altera haar internationale aandeelhoudersbasis verder uit. Cattolica gelooft sterk in de strategie van Altera bestaande uit investeringen in core convenience retail beleggingen in Nederland.

Salvatore Ciccarello, algemeen directeur, Cattolica Immobiliare: ‘De investering in de retailportefeuille van Altera is de eerste niet-Italiaanse investering voor Cattolica en markeert het begin van de huidige pan-Europese strategie. We willen de geografische en sectorale diversificatie van onze assets vergroten, in lijn met het huidige business plan van Cattolica.’

Jaap van der Bijl, CEO Altera: ‘We zijn verheugd Cattolica Assicurazioni te mogen verwelkomen als onze eerste Italiaanse aandeelhouder. Dit toont aan dat onze Food en Convenience strategie goed past bij internationale investeerders die op zoek zijn een core strategie gericht op het uitkeren van dividend.’

De Altera Retail portefeuille heeft € 720 miljoen onder beheer en een aandeelhoudersbestand van meer dan 25 institutionele beleggers uit binnen- en buitenland. De strategie is gericht op Nederlandse Food en Convenience wijkwinkelcentra en supermarkten. Altera voorziet een stabiele waardeontwikkeling voor de lange termijn in dit winkelsegment dat is gericht op dagelijkse boodschappen.

Duurzaamheid staat centraal in de strategie: in de GRESB-duurzaamheidsindex stond Altera Retail op de eerste plaats van Nederland in 2019.

CBRE Capital Advisors trad op als placement agent voor Altera Retail.