NN Investment Partners: Verantwoord beleggen jaarverslag 2018

Duurzaam beleggen
nn-investment-partners-verantwoord-beleggen-jaarverslag-2018_1_jXvA52 (1).jpg

Vandaag publiceren wij ons Verantwoord beleggen verslag over 2018. Dit verslag geeft een overzicht van de successen die we in 2018 hebben behaald. Daarnaast lees je hoe wij verantwoord beleggen aanpakken, presenteren we de engagementthema's die bij ons centraal staan en lichten we onze uitsluitingscriteria toe. Het verslag bevat ook meer informatie over onze stemactiviteiten en onze duurzaamheids- en impactstrategieën. We willen dit graag met je delen.

Ruim 20 jaar geleden zijn we gestart met het integreren van milieu-, maatschappelijke en bestuurlijke (ESG)-criteria in ons beleid en hebben we onze eerste duurzame producten op de markt gebracht. Sindsdien hebben wij veel bereikt. Een aantal hoogtepunten:

• Hoogst haalbare score van A+ van de PRI voor onze uitstekende strategie en governance bij verantwoord beleggen
  • Leidende gesprekspartner in belangrijke discussies in de palmolie-industrie
  • NN IP en de Yale-universiteit slaan handen ineen voor verder wetenschappelijk onderzoek naar duurzaam beleggen
  • Introductie van twee innovatieve alternatieve leningen-strategieën op de markt voor duurzame en impactproducten
  • Duurzaamheids- en impactstrategieën – ons beheerd vermogen is in 2018 met 53% gestegen tot 16,5 miljard euro

Er is natuurlijk nog meer te ontdekken over het verantwoord beleggen bij NN IP. Download het Engelstalige rapport en bij vragen neem gerust contact met ons op. Een Nederlandstalige verslag is op aanvraag beschikbaar.